دستگاه گنج یاب نقطه زن تصویری

دستگاه گنج یاب نقطه زن تصویری

دستگاه گنج یاب نقطه زن تصویری

دارای انواع مختلفی می باشند که برای کشف طلا مورد استفاده قرار می گیرند . یکی از این مدل ها گنج یاب تصویری می باشد که قابلیت خاصی را در دسترس کاوشگران قرار می دهد. که علاوه بر شناسایی و کشف فلز ، قابلیت اسکن زمین با خروجی تصاویر سه بعدی را دارد. البته ویژگی مهمی که گنج یاب را از سایر فلزیاب ها متمایز می کند قابلیت تفکیک فلزات با ارزش از فلزات بی ارزش می باشد.

تصویری بودن یک دستگاه فقط یک قابلیت اضافه می باشد . که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه کاوشگر می شود و از کاوش بیهوده جلوگیری می کند.

 

 

دستگاه گنج یاب نقطه زن تصویری09909061300-09100061388
فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

 

 

سیستم های نقطه زن های تصویری هم دارای دو دسته هستن

  1. دستگاه های نقطه زن تصویری یا اسکنر های جی پی آر : این دستگاه ها معمولا شکلشون به صورت یک چرخ دستی یا کالسکه مانند هستند.  که دستگاهی بر روی چند چرخ سوار هستش کار اصلی این دستگاه ها تشخیص لایه های خاک هستش که معمولا توسط زمین شناسان مورد استفاده قرار میگیره . این دستگاه ها نمیتونن فلزی رو تشخیص بدن فقط لایه های خاکی و فضا های خالی و بسیار کار حساسی دارند . به همین دلیل باید زمین مسطح باشه که بدون لرزش و تکان های شدید بتونن اسکن بگیرن .
  2. دستگاه های نقطه زن تصویری یا اسکنر های مگنومتر : این دستگاه ها معمولا شکلشون به صورت لوله ای هستش اونم به این دلیل هستش که این سنسور ها باید پشت به پشت هم قرار بگیرن به همین دلیل هستش که همشون به این شکل هستن . توانایی تشخیص حفره و فضا های خالی و میدان های مغناطیسی را دارند و در کار فلزیابی و گنجیابی هم کاربرد دارن . این دستگاه ها زمین را اسکن می کنن و به هر جسمی که میدان داشته باشه بر بخورند اون رو در تصویری که در لپ تاپ یا تبلت یا یونیت مخصوص نشون میدن .  در این دستگاه ها ما میتونیم فلزات رو با تفکیک داشته باشم البته بستگی به نرم افزار کاری اون دستگاه و آموزشی که توسط فروشنده میبینید داره که بتونید تفکیک کنید .

 

 

دستگاه گنج یاب نقطه زن تصویری09909061300-09100061388
فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

 

مزایای استفاده از نقطه زن تصویری

  1. قابلیت گرفتن حجم و عمق دقیق
  2. کار در عمق های بالای 8 متر تا 50 متر
  3. لوله ای بودن و شکل غیر متعارف گنجیاب
  4. اسکن منطقه به صورت سه بعدی (تصویری)

معایب استفاده از نقطه زن تصویری

  1. عدم کارایی در زمینی که لایه های خاکی به تازگی بهم خورده باشد .(کار در زمین زیر 1 سال)
  2. عدم کارایی به صورت مطلوب در زمین هایی با مساحت زیاد (در صورت نداشتن لایو اسکن)
  3. کارایی بسیار حساس برای درست اسکن گرفتن

 

 

دستگاه گنج یاب نقطه زن تصویری09909061300-09100061388
فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

تفاوت دستگاه گنج یاب تصویری با فلزیاب

دستگاه گنج یاب قادر است تا علاوه بر تشخیص فلزات مغناطیسی مانند آهن سایر ساختار های زیر زمینی مانند راهرو ها و اتاقک ها را نیز تشخیص دهد . و علاوه بر این قادر به تفکیک فلزات با ارزش از بی ارزش هستند (مانند جداسازی طلا از آهن). عملیات کاوش گنج و دفینه یک کار زمان بر و پیچیده است . و معمولاً در هر مرحله از کار به دستگاهی خاص برای پیشبرد آن مرحله نیاز است. شرکت های تولید گنج یاب و فلزیاب برای حل این مشکل اقدام به تولید گنج یاب مکمل کرده‌اند . که دستگاهی متشکل از چند دستگاه اصلی همچون سیستم تصویری، سیستم نقطه زن، سیستم تفکیک حرفه ای، سیستم کاوش آنتن راداری، سیستم اسکن زمین، حفره یاب و … است. فلزیاب فقط قادر به تشخیص فلزات مغناطیسی است.

فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت یک فلزیاب تصویری پیشرفته:

  1. عمق تصویربرداری: یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت دستگاه‌های گنج‌یاب تصویری، عمق تصویربرداری آن است. دستگاه‌هایی که قادر به تصویربرداری به عمق‌های بیشتری از زیرسطح خاک هستند . معمولاً قیمت بالاتری دارند. این امکان باعث می‌شود تا اطلاعاتی از لایه‌های زیرین با دقت بیشتری به دست آید. باید توجه داشت که هرچه عمق بیشتر شود خطای تصاویر دریافتی هم ممکن است بیشتر شود.

  2. دقت تصویر: دستگاه‌های با دقت بالاتر در تصویربرداری، معمولاً هزینه تولید و توسعه بیشتری دارند. دقت تصویر مستقیماً به تشخیص اشیاء و ساختارهای زیرسطحی کمک می‌کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

  3. تکنولوژی تصویربرداری: استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند رادار، سونار، لیزر و مغناطیسی می‌تواند به افزایش قیمت دستگاه‌ها منجر شود. تکنولوژی‌های جدیدتر عموماً دارای قابلیت‌ها و کارایی بیشتری هستند که در تعیین قیمت تأثیر دارد.

فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت یک فلزیاب تصویری پیشرفته:
  1. عملکرد در شرایط مختلف: دستگاه‌هایی که در شرایط مختلفی مانند خاک‌های مرطوب، سخت یا نرم عملکرد خوبی دارند، معمولاً قیمت بالاتری دارند. این امکان باعث می‌شود دستگاه در محیط‌های چندگانه با کارایی بالا عمل کند. ثبات دستگاه در محیط های مختلف یکی از فاکتورهاییست که برای کاوشگران با تجربه از اهمیت بالایی برخوردار است.

  2. سرعت تصویربرداری: دستگاه‌هایی که قادر به تصویربرداری با سرعت بالا هستند، معمولاً به‌عنوان دستگاه‌های حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شوند و این امر می‌تواند تأثیر قیمتی داشته باشد.برخی از مدل ها دارای قابلیت تصویر برداری زنده هستند که باعث افزایش قیمت تمام شده دستگاه میشود.

  3. نرم‌افزار و تجهیزات همراه: دستگاه‌های گنج‌یاب تصویری معمولاً با نرم‌افزارهای تحلیل داده و تجهیزات همراه عرضه می‌شوند. کیفیت نرم‌افزار و تجهیزات همراه نیز می‌تواند تأثیرگذار بر قیمت نهایی باشد. در حال حاضر بهترین نرم‌افزار آنالیز و تحلیل تصاویر دریافتی نرم افزار ویژوالایزر است که در پست های قبل آموزش کار با آن را ارائه کرده ایم. بسیاری از دستگاه ها با کویل های مختلف در سایز های مختلف و همچنین باطری های اضافه و هدفون های حرفه ای ارائه میشوند که همه این عوامل سبب افزایش قیمت نهایی دستگاه میشود.

 

 

دستگاه گنج یاب نقطه زن تصویری09909061300-09100061388
فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

نحوه کار گنج یاب تصویری پیشرفته

گنج یاب های تصویری با انواع بدون نمایشگر (فلزیاب های بوقی) تفاوت دارند و با تجزیه و تحلیل سیگنال های دریافتی شکل تقریبی هدف ، عمق و ابعاد آن را نمایش میدهند در صورتی که انواع بدون نمایشگر فقط یک سیگنال صوتی را ارائه میدهند. ارائه تصاویر سه بعدی میتواند کمک بسیار زیادی به هر دو دسته کاوشگران حرفه ای و آماتور در زمینه گنج یابی بکند و فاکتور بسیار ارزنده ای است. یک نرم افزار گرافیکی وظیفه تحلیل و تجزیه داده های دریافتی و تبدیل آن ها به گراف های تصویری و رنگی را بر عهده دارد . در تصاویر دو بعدی از رنگ تصاویر میتوان به اطلاعات مورد نیاز در مورد محیط کاوش دست یافت. در بسیاری از دستگاه های ایرانی و آلمانی از نرم افزار ویژوالایزر بدین منظور استفاده می شود.

 

دستگاه گنج یاب نقطه زن تصویری09909061300-09100061388
فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

پیشرفته ترین گنج یاب تصویری از چه سنسور هایی استفاده میکند

پیشرفته ترین گنج یاب تصویری موجود در ایران از سنسور های مگنومتر که به فلزات آهنی حساس هستند استفاده کرده و دارای دقت بیشتری در محیط‌های کاوش واقعی می باشد. سنسور مگنتومتر وسیله ای است که برای اندازه گیری میدان مغناطیسی، به ویژه با توجه به قدرت و جهت مغناطیسی آن استفاده می شود.

برخی از این اسکنر های مگنومتر این امکان را دارند که بتوان فیلمی زنده (Live Video) از زیر زمین در حین کاوش را مشاهده کرد. دیتا های دریافتی از سنسورهای مگنومتر توسط نرم افزار واسط به تصاویر خروجی تبدیل می شود. فلزیاب های تصویری به کمک سنسور های پیشرفته ای که دارند زمین را اسکن و داده ها را جمع آوری می کنند. این داده ها در خروجی نهایی به صورت تصاویری سه بعدی رنگی نشان داه می شوند و  استفاده از آنها در کاوش باعث افزایش موفقیت و صرفه جویی در هزینه و زمان شما خواهد شد.

پیشرفته ترین گنج یاب تصویری از چه سنسور هایی استفاده میکند

اگر پیشرفته ترین گنج یاب تصویری مارکت مد نظر باشد به دستگاهی اطلاق میشود که از تلفیق سنسور های مگنومتر و تکنولوژی جی پی آر استفاده کند. دستگاه های اسکنر جی پی آر (GPR) توانایی تشخیص فلزات را نداشته و فقط برای بررسی لایه های خاک و ساختار های زیر زمین به کار می روند و کاربرد ژئوفیزیک و زمین شناسی دارند. مشاهده می شود که برخی از افراد سودجو این دستگاه ها را تحت عنوان گنج یاب به فروش می رسانند در صورتی که کاربرد این دستگاه ها فقط اسکن کردن ساختارهای زیر زمین می باشد و به فلزات حساسیت ندارند. بدین منظور از تلفیق این تکنولوژی با دیگر تکنولوژی ها در گنج یاب های تصویری پیشرفته استفاده میکنند اما به صورت مجزا این فنآوری قابلیت تشخیص گنج و فلز را ندارد.

جهت دریافت مشاوره و خرید و فروش فلزیاب با ما در تماس باشید 09100061388-09909061300

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود

فلزیاب Tesoro Tejon

اگرشما کاربران گرامی به دنبال بهترین نمایندگی فلزیاب درتهران هستید میتوانید

از طریق لینک مربوطه اقدام به خرید نمایید، همچنین جهت تعمیر و ارتقا فلزیاب و

فروش دستگاه فلزیاب خود به صورت حضوری و یا غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با 09100061388 ، 09909061300  ما در ارتباط باشید.

اینستاگرام

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معرفی بهترین فلزیاب ها


ردیاب X1 RADAR
قیمت ردیاب LRL 1000
جت اسکن Z4 V200
جت اسکن Z8 V200
جت اسکن z16 v200
جت اسکن z100

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
9:00 تا 18:00
یک شنبه
9:00 تا 18:00
دو شنبه
9:00 تا 18:00
سه شنبه
9:00 تا 18:00
چهار شنبه
9:00 تا 18:00
پنج شنبه
9:00 تا 14:00