دستگاه ردیاب انتنی

دستگاه ردیاب انتنی

دستگاه ردیاب انتنی

ردیاب آنتنی یک دستگاه الکترونیکی است که برای یافتن فلزات در زیر زمین استفاده می شود. این دستگاه از یک آنتن برای ارسال و دریافت امواج رادیویی استفاده می کند. هنگامی که آنتن به یک فلز برخورد می کند، امواج رادیویی منعکس می شوند. این امواج منعکس شده توسط دستگاه دریافت می شوند و سپس توسط پردازنده دستگاه پردازش می شوند. پردازنده دستگاه موقعیت فلز را بر اساس شدت امواج منعکس شده تعیین می کند.

 

ردیاب آنتنی چگونه کار میکند؟

ردیاب آنتنی بر اساس اصل بازتاب امواج رادیویی کار می کند. هنگامی که یک آنتن امواج رادیویی را به زمین می فرستد، این امواج توسط فلزات در زیر زمین منعکس می شوند.

 

 

 

دستگاه ردیاب انتنی 09909061300-09100061388
دستگاه ردیاب انتنی فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

 

نحوه استفاده از ردیاب آنتنی

برای استفاده از ردیاب آنتنی، ابتدا باید آنتن فرستنده را در یک نقطه ثابت قرار دهید. سپس، آنتن گیرنده را به آرامی در اطراف آنتن فرستنده حرکت دهید.هنگامی که آنتن گیرنده به یک فلز برخورد می کند، شدت امواج منعکس شده افزایش می یابد. این افزایش شدت امواج توسط دستگاه تشخیص داده می شود و سپس توسط پردازنده دستگاه پردازش می شود. پردازنده دستگاه موقعیت فلز را بر اساس شدت امواج منعکس شده تعیین می کند.

انواع ردیاب آنتنی

ردیاب های آنتنی در انواع مختلفی موجود هستند که بر اساس نوع فرکانس با هم تفاوت دارن رایج ترین نوع ردیاب های آنتنی از نوع 1 – فرکانس ثابت 2 – فرکانس متغیر 3 چند فرکانسی هستند

1 – ردیاب آنتنی فرکانس ثابت :

ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت ردیاب هایی هستند که از یک فرکانس ثابت برای ارسال و دریافت امواج رادیویی استفاده می کنند. این ردیاب ها معمولاً ساده تر و ارزان تر از ردیاب های آنتنی فرکانس متغیر یا چند فرکانسی هستند. این مدل از ردیاب بر اساس اصل بازتاب امواج رادیویی کار می کنند. هنگامی که یک آنتن امواج رادیویی را به زمین می فرستد، این امواج توسط فلزات در زیر زمین منعکس می شوند. امواج منعکس شده توسط آنتن گیرنده دریافت می شوند. پردازنده دستگاه موقعیت فلز را بر اساس شدت امواج منعکس شده تعیین می کند.

ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت معمولاً از دو آنتن استفاده می کنند: یک آنتن فرستنده و یک آنتن گیرنده. آنتن فرستنده امواج رادیویی را به زمین می فرستد. آنتن گیرنده امواج رادیویی منعکس شده از فلزات را دریافت می کند.

 

 

دستگاه ردیاب انتنی 09909061300-09100061388
دستگاه ردیاب انتنی فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

 

 

2 – ردیاب آنتنی فرکانس متغیر :

ردیاب های آنتنی فرکانس متغیر ردیاب هایی هستند که از یک فرکانس متغیر برای ارسال و دریافت امواج رادیویی استفاده می کنند. این ردیاب ها معمولاً دقیق تر و کارآمدتر از ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت هستند.

فرکانس متغیر بر اساس اصل بازتاب امواج رادیویی کار می کنند. هنگامی که یک آنتن امواج رادیویی را به زمین می فرستد، این امواج توسط فلزات در زیر زمین منعکس می شوند. امواج منعکس شده توسط آنتن گیرنده دریافت می شوند. پردازنده دستگاه موقعیت فلز را بر اساس شدت و شکل امواج منعکس شده تعیین می کند.

این ردیاب ها معمولاً از دو آنتن استفاده می کنند: یک آنتن فرستنده و یک آنتن گیرنده. آنتن فرستنده امواج رادیویی را با فرکانس متغیر به زمین می فرستد.

 

تفاوت ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت و فرکانس متغیر

تفاوت اصلی بین ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت و فرکانس متغیر در این است که ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت از یک فرکانس ثابت برای ارسال و دریافت امواج رادیویی استفاده می کنند، در حالی که ردیاب های آنتنی فرکانس متغیر از یک فرکانس متغیر برای ارسال و دریافت امواج رادیویی استفاده می کنند.

ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت معمولاً ساده تر و ارزان تر از ردیاب های آنتنی فرکانس متغیر هستند. آنها همچنین برای اهداف ابتدایی گنج یابی و یافتن اشیاء گم شده مناسب هستند.

ردیاب های آنتنی فرکانس متغیر معمولاً دقیق تر و کارآمدتر از ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت هستند. آنها همچنین می توانند فلزات مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند و در شرایط خاکی نامناسب عملکرد

 

 

دستگاه ردیاب انتنی 09909061300-09100061388
دستگاه ردیاب انتنی فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

چگونه ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب یک ردیاب آنتنی فرکانس ثابت، عوامل زیر را باید در نظر بگیرید:

نوع کاربرد:  ثابت برای اهداف مختلفی موجود هستند. قبل از خرید، مطمئن شوید که ردیابی را انتخاب می کنید که برای نیازهای شما مناسب باشد.
عمق تشخیص: عمق تشخیص ردیاب آنتنی فرکانس ثابت به عوامل مختلفی مانند نوع فلز، اندازه فلز و شرایط خاک بستگی دارد.
ارزش: ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت در طیف وسیعی از قیمت ها موجود هستند.

 

3 – ردیاب آنتنی چند فرکانسی :

ردیاب آنتنی چند فرکانسی ردیابی است که از چندین فرکانس مختلف برای ارسال و دریافت امواج رادیویی استفاده می کند. این ردیاب ها معمولاً دقیق ترین و کارآمدترین نوع ردیاب آنتنی هستند. ردیاب های آنتنی چند فرکانسی بر اساس اصل بازتاب امواج رادیویی کار می کنند. هنگامی که یک آنتن امواج رادیویی را با یک فرکانس خاص به زمین می فرستد، این امواج توسط فلزات در زیر زمین منعکس می شوند.

ردیاب های آنتنی چند فرکانسی معمولاً از دو یا چند آنتن استفاده می کنند: یک آنتن فرستنده و یک یا چند آنتن گیرنده. هر آنتن با یک فرکانس خاص کار می کند.

 

 

دستگاه ردیاب انتنی 09909061300-09100061388
دستگاه ردیاب انتنی فروش فلزیاب در شهر فلزیاب 09909061300

 

 

مزایا ردیاب های آنتنی چند فرکانسی

مزایا:

دقیق ترین و کارآمدترین نوع ردیاب آنتنی هستند.
می توانند فلزات مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند.
می توانند در شرایط خاکی نامناسب عملکرد خوبی داشته باشند.

 

عمق گیری با ردیاب انتنی

به هنگام کاوش با ردیاب انتنی در ابتدا دستگاه را در دست بگیرید، حتما قبل از شروع کار محل و شرایط آب و هوایی را بررسی کنید. نکته ی که باید به آن توجه داشته باشید، که اکثر افراد به هنگام کار با ردیاب این مشکل را دارند این می باشد که دسته های انتنی ردیاب را محکم نگه ندارید. دسته ها در حالت طبیعی و آزاد در کنار بدن قرار گرفته و سپس آنها را به صورت ۹۰ درجه خم نموده و به اندازه ۴۰ سانتی متر از هم فاصله دهید. انتن ها را به صورت افقی نگه دارید و نوک آنتن ها را کمی به سمت زمین کج کنید. به گونه خطای شما به هنگام کار با ردیاب بسیار کمتر می شود.

نکات مهم در هنگام کاوش با ردیاب انتنی:

  1. سر آنتن ها نباید بیش از حد ب سمت پایین خم شود
  2. آنتن ها تقریبا باید به صورت موازی قرار داشته باشند تا تمرکز بروی دستگاه بیشتر شود
  3. متعادل نگه داشتن انتن ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد
  4. قدم های اپراتور باید با سرعت نرمال، محکم و مساوی باشد

تفاوت ردیاب های آنتنی چند فرکانسی با ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت و فرکانس متغیر

تفاوت اصلی بین ردیاب های آنتنی چند فرکانسی و ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت و فرکانس متغیر در این است که ردیاب های آنتنی چند فرکانسی از چندین فرکانس مختلف برای ارسال و دریافت امواج رادیویی استفاده می کنند، در حالی که ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت از یک فرکانس ثابت و ردیاب های آنتنی فرکانس متغیر از یک فرکانس متغیر برای ارسال و دریافت امواج رادیویی استفاده می کنند.

ردیاب های آنتنی چند فرکانسی معمولاً دقیق تر و کارآمدتر از ردیاب های آنتنی فرکانس ثابت و فرکانس متغیر هستند. آنها همچنین می توانند فلزات مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند و در شرایط خاکی نامناسب عملکرد خوبی داشته باشند.

 

جهت دریافت مشاوره و خرید و فروش فلزیاب با ما در تماس باشید 09100061388-09909061300

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود

فلزیاب Tesoro Tejon

اگرشما کاربران گرامی به دنبال بهترین نمایندگی فلزیاب درتهران هستید میتوانید

از طریق لینک مربوطه اقدام به خرید نمایید، همچنین جهت تعمیر و ارتقا فلزیاب و

فروش دستگاه فلزیاب خود به صورت حضوری و یا غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با 09100061388 ، 09909061300  ما در ارتباط باشید.

اینستاگرام

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


معرفی بهترین فلزیاب ها


ردیاب X1 RADAR
قیمت ردیاب LRL 1000
جت اسکن Z4 V200
جت اسکن Z8 V200
جت اسکن z16 v200
جت اسکن z100

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
9:00 تا 18:00
یک شنبه
9:00 تا 18:00
دو شنبه
9:00 تا 18:00
سه شنبه
9:00 تا 18:00
چهار شنبه
9:00 تا 18:00
پنج شنبه
9:00 تا 14:00
تماس با ما